בריאות ב 60 שניות – כוחו של התה הירוק

כוחו של התה הירוק

 

בטח שמעתם על התה הירוק, בין אם זה בפרסומות או במאמרים, בשנים האחרונות התה הירוק מככב בלא מעט מקומות תחת תיוג של תה בריא, גם אני אצטרף לשורת הביקורות המהללות את התה הירוק כי לדעתי זה אכן מרכיב ששווה להכניס אותו לתפריט היומי שלנו.

כפי שדיברתי על נוגדי חמצון בשבוע שעבר (אם לא קראתם עדיין, שווה להיכנס לקרוא ולהבין מה הם), התה הירוק מפוצץ בנוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים כשהפופולארי מקבוצה זו הוא נוגד החמצון EGCG.

למה זה טוב?

נוגדי חמצון אלה מתקנים את הנזק הנגרם לתאים ולאיברים בגופינו כתוצאה מחומרים מחמצנים הנוצרים ממזון תעשייתי ומעובד, זיהום אוויר, עישון טבק, סטרס ועוד… אז אפשר להגיד שתה ירוק בעצם עוזר לגוף להישאר רענן וצעיר יותר!

ואם זה לא מספיק, נבחן את יתרונותיו הנוספים:

  • מגביר חילוף חומרים ושריפת שומן ולכן יכול לתמוך בתהליכי הרזייה ושמירה על משקל תקין.

  • משפר את זרימת הדם בגוף ומעורר עקב תכולת הקפאין הנמצא בו ולכן יכול להחליף כוס קפה כאלטרנטיבה בריאה יותר. התה הירוק אמנם מכיל קפאין אך בכמות נמוכה (הרבה יותר נמוכה מקפה) ולכן ניתן לשלב אותו מדי יום עד 3 כוסות ביום.

  • מכיל רכיבים שעוזרים לגוף לנטרל רעלים ולפנות פסולת שאנו צוברים מהמזון ואפילו מרעלים אליהם אנו נחשפים מחומרים הנמצאים בפלסטיק, במחבתות וכדומה…

  • מכיל רכיבים שמחזקים את המערכת החיסונית ונמצאו במחקרים גם כאנטי סרטניים, אנטי דלקתיים (בין היתר בגלל נוגדי החמצון שבו).

  • מכיל חומצה אמינית ל-תיאנין העוזרת באיזון מערכת העצבים, משרה רוגע ועוזרת להעלאת מצב הרוח.

  • יכול לעזור באיזון רמות הסוכר ובהורדת כולסטרול (אל די אל) בדם.

אני ממליצה להכניס לפחות כוס 1 של תה ירוק ביום (במקום מיץ/קפה/משקאות מותססים) וכך לקבל את יתרונותיו הרבים.

ומה עושים כשחם בקיץ?

אפשר להכין את התה הירוק גם קר! שימו בקנקן מים עם קוביות קרח, שקית תה ירוק (5-10 דקות). אפשר להוסיף לימונים חתוכים/כפית מיץ לימון, אפשר להמתיק בכפית אגבה או סטיביה, אפשר לשים פירות יער/אננס קפואים ותהנו ממשקה טעים, בריא ומרענן.
לרוויה!

 

דבר הכותבת: שמי אלינור לגזיאל ואני נטורופתית מוסמכת*, בוגרת מכללת רידמן. אני מנחה בתזונה צמחונית/טבעונית, מטפלת במחלות בדרכי העיכול, הרזיה ואכילה רגשית.

* N.D הסמכה לטיפול בנטורופתיה (Naturopath Diploma

שתף/י עם חברים